پادکست «عطار از  نگاه ادب و عرفان» منتشر می‌شود 
کد خبر: 3964138
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

پادکست «عطار از  نگاه ادب و عرفان» منتشر می‌شود 

همزمان با فرارسیدن ۲۵ فروردین روز بزرگداشت شاعر و عارف نام آور ایران عطار نیشابوری پادکست «عطار از  نگاه ادب و عرفان» منتشر می‌شود.

به‌گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای خانواده، این برنامه با هدف ترویج اندیشه‌های عطار در بین خانواده‌ها و به خصوص جوانان، با مشاركت كانون ادبی عرفانی شفق برگزار می‌شود.
 
در این برنامه پرستو یمینی، دبیر كانون ادبی عرفانی شفق، در خصوص زندگینامه و آثار این شاعر نامی نکات ارزشمندی را ارائه می‌دهد.
 
همچنین فتوکلیپ معرفی تذکرةالاولیا به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده منتشر می‌شود این برنامه برگرفته از کتابی به همین نام است و نثری ساده داردو عطار شرح ۷۲ تن از اولیا، عارفان را با ذکر مکارم اخلاق، مواعظ و سخنان حکمت آمیزشان در این کتاب به تحریر در آورده است.
 
روز ۲۵ فروردین‌ماه در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نام‌گذاری شده است و همه ساله مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف نامی برگزار می‌شود. عطار کدکنی، نیشابوری شاعر و عارف نام‌آور ایران در قرن ششم و آغاز قرن هفتم بود.
 
یادآور می‌شود،‌ شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌‌های یاد شده می‌توانند ۲۵ فروردین‌ماه به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha